RSS

Pasukan Kuning Hitam vs Pasukan Biru

Semalam aku pergi tengok Malaysia lawan Chelsea di Stadium Shah Alam dengan Redzuan, Yazid dan Kechik. Tiket memang mahal (RM33, RM53, RM98, RM103) bersesuaian dengan tempat duduk. Mahal bukan sebab apa, sebab Malaysia lawan Chelsea, Chelsea yang boleh dikatakan world class team/club. Nak tengok Chelsea secara live sambil kononnya bagi support team Malaysia. Aku join member aku pergi tengok. Aku dapat tiket RM33 dengan harga RM10. Yazid dapat murah coz bos dia bagi. Dapatlah tempat duduk dekat belakang gol.

Rasa macam tak percaya pulak tengok nama-nama besar dalam bola sepak secara live seperti Frank Lampard, John Terry, Deco, Petr Cech, Ashley Cole, Joe Cole, Nicolas Anelka dan Schevcenko. Macam kata Redzuan, "rasa macam dekat Stamford Bridge (Stadium Chelsea)".

Apa yang aku tengok, penyokong Chelsea lebih ramai berbanding penyokong Malaysia. Ini dapat dilihat melalui baju yang diorang pakai. Aku? Tentulah support team Malaysia. Aku pergi tengok pakai jersi Malaysia maa.. Isu penyokong malas nak ambik port aku layan je tapi dalam ramai-ramai penyokong yang aku tengok, ada mamat niger bawa bendera Ghana, maybe untuk Michael Essien. Ada jugak mat saleh dalam 3/4 orang yang aku tak pasti warga negara mana pakai jersi Malaysia sambil melaungkan 'Malaysia Boleh'! Pergh... Terasa bangga aku. Orang kita? Ada yang pakai jersi Chelsea ada jugak yang pakai Jersi Malaysia.

Keputusan perlawanan memihak kepada Chelsea dengan kemenangan 2-0 hasil jaringan Nicolas Anelka separuh masa pertama dan jaringan Ashley Cole separuh masa kedua. Walaupun kalah, aku tak kecewa coz Malaysia ada jugak buat serangan dan sesekali berjaya mengucar kacirkan defends Chelsea. Kalah pun tak teruk. Lawan Chelsea, kira ok la tu. Rasa tak puas pulak tengok game semalam. Lagi best kalau Malaysia dapat score.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komen: