RSS

Cara MU Cara KU Mendapatkan Sesuatu

Ahh!! Mana nak carik duit ni.. Puas aku pusing satu rumah, dapat kutip seposen yang bersepah-sepah pun tak pe. Tapi memang malang, satu sen pun aku tak jumpa, apa maknanya semua ni? Dah berhijrah ke syiling-syiling yang selama ni aku nampak tapi tak kutip? Disebabkan kecerdasan otak aku hasil dari Scott's Emulsion, aku cuba berfikir secara kritis.

Yaa.. Akhirnya aku berjaya memikirkan satu penyelesaian fleksibel terhadap kesempitan hidup tidak berduit ni..

1st aku amik henfon 3G aku, pergi ke 'Main Menu' pilih 'Message' (bukan Massage ye.. mau Massage pergi Klang). Tekan pula 'Create New Message'. INGATAN! Kepada yang tak familiar, ini adalah cara buka mesej untuk model Motorola, bukan model henfon China yang entah apa entah setting dia.. Hahaha!

Apa yang aku buat!? Mestilah taip mesej.. Takkan nak buat video call pulak.. Apa jadah aku buka mesej kalau macam tu.. Aku compose Short Messaging System khas untuk member aku yang berbunyi..


Kita Kawan Tak Mau Lawan, Kalau Boleh Aku Nak Meminjam ,
RM 10 Takkan Dah Keruan,
Bukan Selalu Pinjam Meminjam..

Selang beberapa minit kemudian, kedengaran petikan gitar solo, Jerry C memecah keheningan malam menandakan penerimaan SMS yang ditunggu-tunggu.. Jawapan yang pasti mendebarkan...

Kalau Nak Pinjam,
Jangan Malu Jangan Segan,
Aku Bukan Manusia Kejam,
RM10 Aku Tak Heran..

Yeppi!! Aku berjaya dapatkan duit.. Terus saja aku send satu lagi mesej..

"Beb, Tolong beli Mild Seven Original 14 satu, balik collect duit.." Pesan aku untuk seorang member yang belum balik kerja.. Entah apa kerja gila dia buat sampai pukul 12 malam baru balik..

P/S: Itulah motif sebenar aku.. Boleh bengap kalau tak dapat sedut.. Inilah yang dikatakan "Berat sama dipikul, ringan sama dijinjing.." Soal makan lain kira...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komen: