RSS

Semi Final 2nd Round

Johor FC (1) - Selangor (0)
[Stadium Pasir Gudang]

Terengganu (2) - Kedah (0)
[Stadium Sultan Mizan]

Selangor mara ke final dengan agregat 2-1 dan Kedah mara ke final dengan agregat 3-2. Ini bermakna, bagaikan Lan bertemu Anil di perlawanan akhir. Final game 23hb kat Stadium Bukit Jalil. Lan ajak aku pergi tengok. Katanya merasa bahang perlawanan akhir daripada tunggu Johor FC yang entah bila. Panas je bunyinya. Sebenarnya dia nak ada teman, aku kata ok je tapi dengan syarat kenalah payung. Hahaha. Dan dia pun kata ok. Maknanya aku akan folo dia nanti dan support team mana yang rasa cambest.

Daripada game semi final yang aku tengok, walau sehebat mana pun pasukan tu menyerang, mengawal permainan dan bertahan tapi kalau dah bukan rezeki untuk mara ke final takkan pergi jugak. Aku terpaksa pasrah sebab Johor FC gagal layak ke final. Walaupun menang di pusingan kedua tetapi masih tak cukup untuk ke final. Apapun, tahniah untuk pasukan Johor FC atas usaha dan semangat yang ditunjukkan. Selamat maju jaya kepada pasukan Kedah dan Selangor kerana mara ke final.

Pssst.. Rasa seronok bila ada wakil dari Malaysia yang mara ke quater final Asean Champions League walaupun bukan team favourite.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komen: