RSS

Pabila Badrul Putus Cinta 3

Pagi. Badrul berbungkus dalam selimut. Sambil menggeliat dan meraba penis sendiri dia tengok katil sebelah. Matthew tak ada. Tivi terpasang Discovery Channel, cerita Firaun yang diulang tayang hampir sepuluh kali. Botol ubat berlonggokan di meja bersama-sama dutch lady sekotak, roti sebuku, jem stroberi yang tinggal separuh isi dan Marlboro Light 20. Dia buka kotak Marlboro. Empat batang tinggal. Dia cucuh sebatang dan sedut dalam-dalam. Fuhh... Asap pekat kelabu berpual-pual keluar.

Ada nota pelekat kecil tertampal di laci meja. Dia baca.

Hoi, aku keluar. Jangan lupa makan ubat
- Matthew
Perut Badrul memulas. Cilaka air charcoal! Makinya dalam hati.

Kepala otak Badrul ligat fikirkan sesuatu. Dia bangun dan seret tong sampah besi dari koridor luar masuk ke dalam rumah. Dia masuk bilik, selongkar barang-barang pemberian Meli. Dia nak bakar semuanya. Biar kenangan-kenangan dulu menjadi abu. Dia pecahkan lighter dan biarkan cecair butana tumpah. Dia keronyok surat khabar dan cucuh guna pistol api dapur. Sekali cucuh api terus menyala dan berasap-asap memenuhi siling rumah dan keluar ikut jendela.

Badrul termenung. Kosong.

Tidak sampai sepuluh minit Badrul dengar pintu rumah diketuk kuat, bertalu-talu. Dia buka. Matthew terpacak depan muka pintu dengan muka cuak. Menggelabah.

"Apa? Kau ingat aku nak bakar diri?"

Mathew hembus nafas lega. Dia cakap, "Aku ingat kau kena seksa Tuhan, kena bakar."

"Fuck you!" Badrul menghamun Matthew. Mereka gelak sama-sama. Sayup-sayup bunyi siren bomba datang.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komen: