RSS

Jacko yang Super Signifikan

Ada juga yang hairan kenapa dikecohkan sangat pakcik Jacko tu meninggal.

Ok. Sebelum tu sebagai seorang manusia, sepatutnya kematian pakcik Jacko yang mengejut itu disambut dengan ucap innalillahiwainnalillahirojiun. Kepada Allah kita datang dan kepada Allah kita kembali. Apabila ada saja kematian, kemalangan, musibah dan kecelakaan sepatutnya disambut dengan insaf. Ia tanda betapa kerdilnya kita, manusia yang bersifat rapuh dan lemah. Ketika kita hidup rupa kita berbeza. Tetapi apabila kita mati rupa kita sama saja, mata tertutup dengan wajah tanpa perasaan.

Berbalik kepada persoalan asal. Kenapa dikecohkan sangat pakcik Jacko tu meninggal.

Jacko adalah ikon budaya pop dunia. Mungkin ada yang skeptikal mengatakan apa yang berlaku adalah perancangan Barat dan agenda-agenda tertentu. Namun benci ataupun suka, kita terpaksa akui pengaruh yang ditinggalkan pakcik Jacko ni. Berlapang-lapang dadalah kita. Kata tok guru aku, sebagai manusia kita berhak saja memuja sesiapa saja tetapi jangan sampai bertaklid. Kecuali manusia serba sempurna, Rasulullah.

Sedar tak sedar antara legasi begitu berpengaruh yang ditinggalkan ialah tarian moonwalk dan berdansa mengikut beat lagu sambil sesekali memegang 'anu' sendiri. Oh yeahh..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 komen:

cinta juliet zainal abidin said...

jacko, jacko juge...eskwim walls vanila bersalut lemon mint hijau saya mane... =p