RSS

Hari-Hari Istimewa

Bismillahirrahmanirrahim.

Bulan Mei ni terdapat banyak hari yang istimewa. Antaranya:
i. 1 Mei - Hari Pekerja
ii. 4 Mei - Hari Bomba
iii. 9 Mei - Hari Ibu
iv. 12 Mei - Hari Jururawat
v. 15 Mei - Hari Belia
vi. 16 Mei - Hari Guru

Semua hari istimewa ni adalah untuk meraikan insan-insan yang istimewa, misalnya ibu dan juga guru. Jadi secara tidak langsung, kita dapat memperingati jasa-jasa yang telah mereka curahkan kepada kita. Jasa mak dan cikgu-cikgu aku sangat besar, tak terbalas aku. Jutaan terima kasih kerana menjaga dan mendidik aku.

Sebaiknya kita harus anggap setiap hari adalah hari yang istimewa dan setiap hari juga kita menghargai mereka.

Namun, dalam banyak hari, apakah kita ingat pada hari mati? Wasiat Saidina Ali Karamallahu Wajhah;

"Beramallah untuk akhiratmu seolah-olah kamu akan mati esok hari.."

Santapan rohani untuk diri aku sendiri dan untuk sesiapa yang baca entri ni. Renung-renungkan dan selamat beramal..

Oh ya, bulan Mei ni juga ramai ahli keluarga aku yang sambut hari lahir. Antaranya Abg Zihar pada 1 Mei, Bazli (4 Mei), Abg Bazil (13 Mei) dan bapa aku (14 Mei). Selamat hari lahir. Semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki. Amin..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komen: