RSS

Nama Saya Mimi Comel 4

Tuan Obama.

Tahniah dan selamat jadi Presiden AS ke-44.
Saya harap tuan tak lupakan nasib kucing-kucing macam kami yang perlukan pembelaan.

Kita semua sedia maklum bahawa krisis di Gaza semakin meruncing [well, Mimi pun up to date ok!]. Namun, bagaimana pula dengan nasib haiwan-haiwan di seluruh dunia. Apakah ia cuma tanggungjawab WWF saja? Ataupun Animal Planet?

Masih banyak berlaku penindasan ke atas kaum kami sehinggakan sesetengahnya hampir pupus. Harimau Malaya misalnya. Apakah tuan mahu anak-anak tuan mengenali harimau Malaya hanya pada jersi bola sepak Malaysia yang entah ke mana tu?

Jadi, tuan mesti lakukan sesuatu. Jangan sisihkan kami. Tanamkan sifat cintakan haiwan dan alam sekitar kepada manusia di bumi ini. Bukankah makhluk di bumi ini saling melengkapi antara satu sama lain?

Saya harap tuan Obama dapat lakukan sesuatu. Kalau tak, sia-sia saja saya letak nama anak saya:

OBAMI (Obama+Mimi)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komen: