RSS

Nothing Imposible..


Antara rutin pagi aku setiap kali masuk kerja ialah buka page soccernet untuk tinjau berita-berita sukan semasa. Dan pagi tadi, apa yang sangat mengejutkan aku ialah keputusan Kelayakan Piala Dunia zon Amerika Selatan antara Bolivia dan Argentina. Argentina di bawah pimpinan Maradona dan dibarisi pemain bertaraf bintang seperti Messi, Mascherano, Heinze, Tevez, Maxi Rodriguez, Javier Zanetti dan bla.. bla.. telah tewas kepada pemain Bolivia yang aku haram tak kenal. Kalah teruk pulak tu. 1-6. Bolivia yang berada di ranking ke-56 FIFA menewaskan Argentina yang berada di ranking ke-6 dunia. Bukan satu ataupun dua ataupun tiga gol, tapi enam beb, besar tu! Maknanya pemain bintang bukanlah syarat wajib untuk memenangi sesuatu perlawanan. Dalam bola sepak, tiada yang mustahil (kata Hasbullah Awang). Malaysia pun boleh menang dengan Argentina kalau kena gayanya.

Notakaki 1: Agaknyalah kan. Bilalah Malaysia pulak nak bantai Argentina dengan jaringan yang sama macam tu?
Notakaki 2: Pagi ni juga aku dapat call dari ex-officemate aku, Muni. Dia bagitau, ayah Suraya (ex-officemate aku juga) meninggal pagi tadi. Semoga rohnya dicucuri rahmat. Al-Fatihah.. Aminn..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komen: