RSS

Hidup yang Separa Serius

Usah cakap apa-apa pun. Aku tahu lama tak update. Blog manusia ordinari memang kena dengan namanya. Ordinari saja. Hahaha.

Bukan tak nak update. Tunggu ilham jatuh, tapi malangnya semuanya terpelanting.

Ada dua blog bukannya satu kelebihan pun. Sebabnya aku akan jadi konfius. Aku tak dapat bezakan antara fiksi dan realiti. Natijahnya, aku tergantung di tengah-tengah dengan tali invisibel. Aku rasa mahu tulis entri serius di sini. Tapi kemudian aku rasa aku tak patut serius sangat. Hidup yang terlalu serius memenatkan. Malangnya hidup yang tak serius pula buatkan aku bernafas dalam 'denial'. Dan nafas-nafas itu sebenarnya menyesakkan aku. Sungguh.

Susah.

Tapi aku akan update juga. Mungkin sehingga tibanya malapetaka yang akan meranapkan talian internet seluruh dunia. Dan manusia selepas itu kembali ke zaman serba primitif dengan menulis tulisan-tulisan di lembar surat. Jauh dari kenyataan. Jauh dari sengsara. Yang penuh kata-kata cantik semata.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 komen:

cinta juliet zainal abidin said...

Hidup yang terlalu serius memenatkan. - baru tau ka? hihi. tumpang lalu. eskwim mane..

mohadi said...

betul3. mmg memenatkan. eskwin kat kedai. huhuhu.. =p