RSS

Kedai Good Luck yang 'Good'nya Kini Tertanggal



Ini kedai runcit Good Luck. Satu-satunya kedai serbaneka kat Unisel sepanjang aku belajar dulu di kampung Bestari Jaya (Batang Berjuntai) 2005-2007. Macam-macam keperluan pelajar ada di sini. Penyapu, mop, aiskrim pelangi kegemaranku, kotex, prepaid henfon, megi, gula, nescafe, milo, air tin, biskut, roti, baldi, alat tulis. Semua ada.


Pemilik Good Luck ni orang Pakistan. Dan kedai ni memang sesak dan padat. Semua budak hostel hurung. Ada sekali tu masa banjir, kampus kami terputus bekalan. Jalan ke pekan 'BB' tenggelam. Naik sampan baru boleh lepas. Huru hara juga jadinya kami di dalam. Megi, gula, semua sold-out. Terpaksa aku survive makan aiskrim dan biskut cecah nescafe. Dahsyat tak?

Tapi bila aku datang balik Julai 2007, kedai ni dah tak ada. Diganti dengan kedai 'Datuk'. Aku rasa tak mungkin kedai yang berjaya dan laku macam tu boleh bankrap, mesti sebab politik pengurusan (aku rasa). Lagipun kedai baru tu tak hebat langsung. Peti aiskrim tak ada. Barang pun sikit. Ini bukan menambahbaik, tapi menjahanamkan. (Sekarang dah maju kot)

Bawah ni antara catatan entri seputar kedai Good Luck selepas aku korek arkib lama blog aku. Sentimental beb..

i. GoodLuck1
ii. GoodLuck2
iii. GoodLuck3

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 komen:

Anonymous said...

kedai berjasa :)))