RSS

Pada Malam Hari Raya Korban (Haji/Aidiladha)

Pengorbanan:

Pengorbanan 1 >> Bapa pernah sambut Raya Haji di hutan sebab dulu bapa kerja askar. Masa pagi raya dia akan dengar takbir dari radio yang dibawa bersama geng-geng seperjuangannya.

Pengorbanan 2 >> Masa tu ialah hari kelima selepas bapa terpaksa berlapar di hutan dara Sarawak. Maklumlah, hutan dara Sarawak sana tu tak ada apa yang boleh dimakan pun. Bapa cerita juga yang dia pernah 3 bulan tak balik kampung sebab kena posting masuk hutan.

Pengorbanan 3 >> Bapa ada cerita, Mak Nyi (panggilan kat nenek) susah payah kerja sendiri waktu malam untuk sara hidup diorang anak beranak (bapa aku dan tiga adik beradiknya). Mak Nyi aku hidup menjanda pada usia muda (24 tahun) sebab umur atuk aku tak panjang. Syahdu gila dengar bapa cerita kisah silamnya malam-malam Raya Haji ni.

Teringat pulak aku pengorbanan kengkawan yang kerja masa raya haji di ofis lama dulu. Berkorban weii...

Apapun, SELAMAT HARI RAYA KORBAN BUAT SEMUA!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 komen:

Panglima Perang Cyber said...

salam.

Ajakan bersatu dengan BPN, team blogger pembela negara.

Mari ke blog saya http://penembak-tepat.blogspot.com

atau lihat di blog rasmi bpn http://parlimenbpn.blogspot.com.


Salam perpaduan...