RSS

Pasal gambar kalkulus


Ini gambar tahun 2005 ketika masih bergelar pelajar universiti. Tahun itu jugak aku berpindah kampus Unisel dari Shah Alam ke Batang Berjuntai. Perasaan memang down gila, kau boleh bayangkan orang KL yang hip tiba-tiba dikerah bertugas ke hutan Belum di Gerik sana.

Tak silap aku, ini kertas subjek Kalkulus, subjek maut yang ramai orang tak suka, termasuk aku. Di sudut kiri atas gambar adalah secawan Nescafe 3 in1 original buat penyegar mata, manakala di bawahnya pula adalah henfon aku yang ke berapa entah. Cap Nokia.

Aku pun tak ingat yang aku pernah pakai henfon ni. Mujurlah masa tu tak ada lagi telefon pintar bukan-bukan. Kalau tidak pasti lebur duit PTPTN aku. Tapi zaman itu, ketagihan aku banyak bertumpu kepada aksesori PC sampai sanggup turun Low Yatt untuk cari barang komputer apa yang patut. Tapi tak adalah ekstrem sangat pun.

Untuk tampung duit poket yang sesak, aku buat kerja part time repair komputer. Semua pelanggan aku perempuan saja sebab lelaki ni kalau komputer rosak dia orang pandai repair sendiri.

Harga aku ambil untuk format PC adalah separuh daripada caj kedai, lebih kurang RM50. Kira masyuklah masa tu buat lepas duit minyak motor, pergi kafe siber untuk tulis blog dan belanja makwe (sebelum putus cinta). Ahaks.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 komen:

sourabh gupta said...
This comment has been removed by the author.